ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در روز تأیید نامزدی‌اش در انتخابات: دفاع از سیاست خارجی‌

روحانی در نخستین مجمع ملی سلامت به منتقدان دولت تاخت و گفت که تقابل ایران با جهان برای آنها «نان داشته است». معاون پارلمانی او هم گفت که روحانی در انتخابات شرکت می‌کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در حالی سخنران نخستین مجمع ملی سلامت بود که معاون پارلمانی او در مجلس خبر نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را داد.

روحانی در کنار وزیر بهداشت در مجمع ملی سلامت

حسن روحانی یکشنبه هشتم اسفندماه در سخنانی در نخستین مجمع ملی سلامت به منتقدان دولت خود تاخت و گفت که تقابل ایران با جهان برای آنها «نان داشته است».

اشاره حسن روحانی به منتقدان اصول‌گرای تندرو است که او را به خاطر توافقنامه هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ و «نفوذ» غرب به انتقاد کشیده‌اند.

نفوذ نامی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران به آنچه خود خواست غرب برای تأثیر سیاسی و فرهنگی در ایران می‌داند، اطلاق می‌کند.

حسن روحانی که از مذاکره دولت خودش با غرب دفاع می‌کرد، پیشرفت سلامت و کشاورزی را در گرو «تعامل با جهان» و امکان واردات کود و سم استاندارد و تجهیزات و دانش دانست.

او با انتقاد مجدد از اصول‌گرایان مخالف توافق گفت که «برخی تصور می‌کنند، هر چه قفل‌های دروازه کشور بیشتر باشد، امنیت و سلامت بیشتر خواهد بود، اما اینطور نیست».

او همچنین «امید و نشاط» مردمی را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر سلامت دانست و به منتقدانی تاخت که به قول او «ذره‌ای نشاط بین مردم» را هم محل اشکال می‌دانند. او به کنایه پرسید که «چطور گریه کردن به هر مقدار که باشد، حلال است اما خندیدن و نشاط، حرام؟»

سیاست‌های فرهنگی دولت روحانی نیز بارها از سوی اصول‌گرایان مورد حمله واقع شده‌است. مسئله برگزاری کنسرت‌های موسیقی یکی از بارزترین این مسائل است که به کناررفتن علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی انجامید.

تأیید نامزدی روحانی در انتخابات

همزمان امروز حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت که روحانی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، او در پاسخ به سوالی راجع به انتقادهای جنتی، دبیر شورای نگهبان نسبت به آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی روحانی به بهانه کمک به محرومان گفت که رئیس‌جمهوری ایران آن زمان تصمیم ورود به انتخابات را نگرفته بود و «اخیراً به این جمع‌بندی» رسیده است که شرکت کند.

به علاوه، او از تصویب قانونی جنجالی برای تعقیب برهم‌زنندگان نشست‌ها و میتینگ‌ها حمایت کرد و گفت این کار برای تأمین امنیت نشست‌ها در ایام منتهی به انتخابات است.

برخی از فعالان سیاسی ایران نگران آن هستند که تصویب چنین قانونی اعتراض‌های مدنی علیه سخنران‌های اصول‌گرا و دولتی را به جرم قابل تعقیب بدل کند.

درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پناه جو

    چون این کامنت ها مه است من بخش هایی میاروم لفا بازنشر دهید. شاید مسئول و مقام غیرت مند و دارای عرق ملی هنوز باقی مانده باشد در این نظام ولایی-سپاهی حاکم بر ایران! https://www.radiozamaneh.com/327214 سیاست انقباضی لزوما منجر به افزایش بهره وری نمی شود. اساس سیاست انقباضی اصطلاح نادرستی است.افزایش بهره روی /راندمان در تولید کالاهای خدماتی و غیرخدماتی باید معیار سیاست های مدرن باشد. لزوما سیاست انقباضی درست نیست، این سیاست در ایران از دهه ۱۳۷۰ ه.ش که تحت تاثیر همین نهادهای پولی جهانی انجام شد، ایران به خاک سیاه نشان (البته در کنار فساد و ناکارمدی نظام سیاسی ایران)! بایست کشورهای در حال توسعه از تجربیات موفق همتایان خودشان در شرق آسیا بهره ببرند بدون کپی داری صرف. مهم ترین رمز موفقیت کشورهای شرق اسیا، درهای باز انها برای جذب سرمایه خارجی با توجه نیروی ارزان کار، و بزار مصرف بزرگشان بود. بسیاری از آنها حتی مزایا نسبی ایران، مثل موقعیت خوب جغرافیایی و معادن غنی متنوع و سواحل دو سوی هارتلند جهان و انرژی ارزان را هم نداشتند! در ایران، معضل بزرگ سوء مدریت و ایدئولوژیک زدگی است! که متاسفانه همه چیز تحت تاثیر بدش قرار داده است/ مثلا موجب انزوا و تحریم ایران شده است! یعنی به ویژگی ها بومی خودشان هم توجه کنند از جمله فرهنگ بومی و مزیت های نسبی کشورشان. مثلا سیاست استقرار صنایع پرمصرف- در زمینه آب- در نواحی خشک ایران، یک سیاست غلط بوده است، و باید هرچه سریع تر این سیاست اصلاحش شود. ایران کشوری غنی از انرزی فسیلی بویژه گاز است. اولویت باید اول استفاده بهینه و حداکثری از زمینه های نسبی باشد و جذب سرمایه گذاری دراین حزوه ها. https://www.radiozamaneh.com/320106

  • پناه جو

    برخی انقلاب سالهای آخر دهه ۱۳۵۰ ه.ش در ایران را یک انقلاب ارتجاعی می دانند! البته این انقلاب موسوم به اسلامی یا انقلاب ۵۷ واقعا کاملا هم ابتدا ارتجاعی نبود، نوعی التقاط بود در ظاهر بارزه هایی از پیشرفت/مدرنیته/ارتقاء را داشت. مثلا ما در قانون اساسی عجولانه ای که تصویب شد به نام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ قید جمهوری/اصل بسیار مهم و مترقی ۲۳ مبنی بر حق آزادی داشتن عقیده و آزادی بیان و ممونعیت تفتیش عقاید /اصل ۱۵ مبنی بر آموزش ادبیات زبان های محلی /اصولی مبنی بر حق حیات و حفظ محیط زیست و مسکن و بیمه و آموزش همگانی رایگان/ اصولی مبنی تفکیک و استقلال قوا یا حق دادگاه عادلانه یا بر برابری انسان ها بدون تبعیض جنسیتی و عقیدتی و قومی و زبانی و نژادی…/ اصول مترقی دیگری در زمینه ها مختلف، اینها حکایت از ثمرات یک انقلاب در راه مدرن بود. ولی در ادامه یک به یک این اصول پایمال یا معطل یا تحریف یا نقض شد! در نتیجه می گویند انقلاب سال ۱۳۵۷ ه.ش یک انقلاب ارتجاعی بوده است، که طی این ۳۸ سال اجرا می شد/ قطعا کشور ایران یکی از آبادترین و آزادترین و با سعادت ترین مردمان در جهان می بود! اما دریغا که نگذاشتند چرا که در همان قانون اساسی عجولانه اصول متناقضی با اصول مترقی و پیشرفت خواهانه گنجانده شد که آن اصول مترقیانه تباه کرد! باید توجه داشت، خراب کردن همیشه آسان تر از آبادکردن است. برای همین یک اصل اترجاعی ضد ترقی خواهنه می تواند همچو بمب قوی یک ساختمتان عظیم {متمدنانه} مترقیانه را نابود کند! https://www.radiozamaneh.com/327188

  • Farid

    ۴ سال پیش شوی انتخابات اعتدالی خامنه ای و رفسنجانی با حذف ۷۰۰۰ نفر کاندیدا و تهییج کردن بخشی از مردم برای رای دادن و توافق و خوشحالی دو طرف پایان گرفت و در ازای از دست دادن یزدی و حداد و تنی چند تندرو ٬بجایش دری نجف ابادی و ری شهری عامل قتلهای زنجیری و کشتار سال ۶۷ به خبرگان و دههاامثال حاجی پاسدار رمبو٬ نادر قاضی پور که نصف جمعیت ایران را کره الاغ و افراد غیر خودی را سوسول و....میداند با پول ورشوه و.... به مجلس استصوابی راه یافتند تا صدور انقلاب فقیه به منطقه و بگیر و ببند و بی برنامگی و قراردادهای محرمانه و بباد دادن میلیاردها دلار دیگر ادامه یابد.... محمد خاتمی در پیام خود، گفت حضور مردم در انتخابات «این پیام را دارد که مردم امنیت و پیشرفت کشور !و تقویت نظام! را پاس می‌دارند! رئیس جمهور پیشین گفته است: "در مقایسه با مسائل پیش آمده در انتخابات ۸۸ همه جامعه و گروه‌های سیاسی از نتیجه انتخابات احساس رضایت نسبی دارند!! ". محمد خاتمی در جمع مشاوران خود گفت که پس از انتخابات "امید و آشتی" فضای جامعه را در بر گرفته که این دستاوردی بزرگ و "بیش از همه به نفع نظام و رهبری است!! احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران هم در نماز جمعه، با اشاره به فضای انتخاباتی اخیر در ایران «کار بزرگ» کنونی را پادرمیانی افراد و تبدیل «کدورت‌ها» به «صفا و آشتی» دانست!!

  • faryad

    اسپند دود کنید!. بوی انتخابات فرمایشی ولایی بلند شد! . مردم را با وعده الکی و ترساندن از گروه دیگرشان به حضور جلوی دوربین سیما در حوزه انتخاباتی تحریک میکنند تا به دنیا نشان دهند در ایران خفقان وجود ندارد و انتخابات و دموکراسی حاکم است! روحانی ریس جمهوری بعدی است و تعداد آرا قبلا مهندسی شده. اینها فیلم برای سرکار گذاشتن مردم است!