ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلیب سرخ جهانی: شرایط در حلب فاجعه‌بار است

ساکنان شرق حلب در وضع وخیمی به‌سر می‌برند. آن‌ها یا بدون مواد غذایی، نور و آب در خانه‌ها پنهان شده‌اند و یا زیر آوار رفته‌اند. جنایت علیه زنان و کودکان نگران‌کننده است.

صلیب سرخ جهانی نسبت به شرایط انسانی در شهر حلب سوریه هشدار داد. وضعیت سلامتی و بهداشت در این شهر فاجعه‌بار گزارش شده است.

شهر حلب بیشترین درگیری‌های نظامی در جنگ سوریه را به خود دیده است.

صلیب سرخ جهانی شامگاه دوشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۲ آذر در صفحه توئیتر خود نوشت در حلب به‌ندرت دارو یافت می‌شود.

به‌گفته این سازمان بین‌المللی امدادرسان، بسیاری از مردم به‌دلیل نبردهای مداوم در خانه‌ها پنهان شده‌اند و مواد غذایی و آب در دسترس ندارند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پی انتشار گزارش‌های اخیر درباره جنایات علیه غیرنظامیان در حلب ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون در نیویورک گفت گزارش‌هایی نیز از جنایات علیه زنان و کودکان وجود دارد. او افزود سازمان ملل نمی‌تواند درستی این گزارش‌ها را به شکل مستقل مورد بررسی قرار دهد اما این گزارش‌ها نگران‌کننده هستند.

بان کی مون از استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درخواست کرد که با تمام طرف‌های درگیری درباره این گزارش‌ها گفت‌وگو کند.

گروه امدادرسان کلاه سفیدهای سوری که به مردم جنگ‌زده در محل کمک می‌رساند در صفحه توئیتر خود از فریاد کمک کودکان در حلب نوشته و افزوده است که به‌دلیل بمباران‌های مداوم امکان کمک‌رسانی به آن‌ها وجود ندارد.

در شبکه‌های اجتماعی ساکنان بخش شرقی حلب درخواست کمک کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: «این آخرین درخواست کمک ماست.» مردم زیر آوار گرفتار شده‌اند و کسی نیست که به آن‌ها کمک کند.

ارتش سوریه به‌همراه متحدان خود، روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان روز دوشنبه بخش‌های بزرگی از شرق حلب را که در دست شورشیان قرار داشت بازپس گرفتند. تمام شواهد حاکی از نزدیکی شکست کامل شورشیان در شرق حلب است.

حدود یک ماه پیش ارتش سوریه با کمک حملات هوایی روسیه حمله نهایی خود به شرق حلب را آغاز کرد. بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در روز دوشنبه شورشیان اکنون تنها حدود سه درصد شرق حلب را در دست دارند.

به‌گفته این سازمان مستقر در لندن، در نبردهای دوشنبه دست‌کم ۶۰ نفر کشته شدند که در میان آن‌ها بسیاری غیرنظامی بوده‌اند.

سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار نفر از شرق حلب گریخته‌اند.

صلیب سرخ تصاویری از سرپناه‌های موقت در حلب منتشر کرده است که در آن‌ها مردمی نشان داده می‌شوند که با پتو و پارچه‌های برزنتی برای خود خوابگاه‌های موقت ساخته‌اند. بسیاری از مردم شوک‌زده هستند؛ آن‌ها روزها بدون نور و برق در مخفیگاه به‌سر برده بودند.

شهر حلب سوریه بیشترین درگیری‌های نظامی در جنگ را به خود دیده است. این شهر مدت‌ها به دو بخش غرب و شرق تقسیم شده بود که بخش غرب در دست رژیم سوریه و بخش شرق در دست شورشیان بود. نزدیک به پنج ماه قبل نیروهای دولتی سوریه محاصره بخش شرق حلب را آغاز کرد. از آن زمان رابطه بخش شرق به‌کلی با جهان خارج قطع شد.

تصرف کامل حلب به‌دست نیروهای دولتی و متحدانش نقطه عطفی در جنگ سوریه خواهد بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.