ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۴ آذر: اعتصاب‌های کارگری، اعتصاب پزشکان و کادر درمان، ادامه اعتصاب کامیون‌داران

اعتصاب سراسری سه روزه ۱۴ تا ۱۶ آذر در شرایطی آغاز شد که اعتصاب‌های پراکنده اما متعددی در مراکز تولیدی و خدماتی مناطق مختلف کشور در جریان بود. تشکل‌های مستقل کارگران و مزدبگیران از جمله شورای سازماندهی کارگران نفت، و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از اعتصاب سراسری سه روزه حمایت کردند. پزشکان و کادر درمان هم اعلام کردند به اعتصاب سراسری می پیوندند.

اعتصاب سراسری سه روزه ۱۴ تا ۱۶ آذر در شرایطی آغاز شد که اعتصاب‌های پراکنده اما متعددی در مراکز تولیدی و خدماتی مناطق مختلف کشور در جریان بود. تشکل‌های مستقل کارگران و مزدبگیران از جمله شورای سازماندهی کارگران نفت، و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از اعتصاب سراسری سه روزه حمایت کردند. پزشکان و کادر درمان هم اعلام کردند به اعتصاب سراسری می پیوندند.

تا کنون خبرها و گزارش هایی از اعتصاب کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان، اعتصاب کارکنان آلومینیوم المهدی بندرعباس، اعتصاب کارکنان مجتمع پتروشیمی کردستان واقع در سنندج، اعتصاب پیمانکاران و پرسنل پروژه ساخت منازل مسکونی پرسنل ارتش در کرمانشاه منتشر شده است. اعتصاب کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر که از یکشنبه ۱۳ آذر آغاز شده ادامه یافت. اعتصاب کامیونداران که از ۵ آذر در برخی مناطق آغاز شده دوشنبه نیز ادامه یافت. «اتحاد پزشکان» نیز اعلام کرد «جامعه درمانی ایران اعم از پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپها، رادیولوژیست‌ها ماماها، بهیارها، گفتاردرمان‌ها و شنوایی سنج‌ها و… در کنار مردم به اعتصابات سراسری» می‌پیوندند.

ویدئوی زیر از اعتصاب در سیمان سپاهان (دیزیچه) اصفهان منتشر شده است:

اعتصاب کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان

بیشتر بخوانید

کلیپ‌هایی از تجمع کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان، کارکنان آلومینیوم المهدی بندرعباس، و کارکنان مجتمع پتروشیمی کردستان واقع در سنندج با توضیح اعتصاب در این سه مرکز منتشر شده است.

چند تصویر هم با توضیح اعتصاب پیمانکاران و پرسنل پروژه ساخت منازل مسکونی پرسنل ارتش در کرمانشاه منتشر شده است.

دومین روز اعتصاب کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر

دومین روز اعتصاب در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر

اعتصاب کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر یکشنبه ۱۳ آذر آغاز شد و دوشنبه ادامه یافت.

کار این کارگران، تخلیه و بارگیری برای صادرات و واردات محصولات تولیدی و خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی، فازهای گازی پارس جنوبی و سایر پتروشیمی‌ها است و خواست آن‌ها اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش دستمزد و رفع تبعیض میان کارگران پروژه‌ای و رسمی است. آن‌ها تاکید کرده‌اند تا رسیدن به خواست خود به مبارزه ادامه می‌دهند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) ۱۴ آذر در دومین روز اعتصاب به نقل از یکی از کارگران نوشت: «مجموع کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند. کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر در مقایسه با سایر کارگران (حدود ۳۰ واحد پتروشیمی) مستقر در منطقه از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند.»

این کارگر اعتصابی افزوده است: «سطح حقوق کارگران شاغل در پایانه و مخازن پتروشیمی به نسبت کارگرانی که در سایر پتروشیمی‌ها فعالیت دارند حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان پایین‌تر است و این تبعیض باید برطرف شود»

کامیون‌داران: تا ۱۶ آذر در اعتصابیم

اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان کامیون که از ۵ آذر آغاز شده، دوشنبه ۱۴ آذر هم ادامه یافت. کانال تلگرامی «اتحادیه کامیونداران» حمایت کامیونداران از اعتصاب سراسرس سه روزه را اعلام کرده و افزوده است کامیون‌داران خود نیز تا ۱۶ آذر در اعتصاب خواهند بود. حکومت و رسانه‌های دولتی گرچه در روزهای آغاز اعتصاب کامیون‌داران، آن را انکار می‌کردند در تداوم اعتصاب کوشیدند با وعده و وعید کامیوندارا را به پایان اعتصاب ترغیب کنند.

برخی مطب‌ها و مراکز درمانی که در روز اول اعتصاب سه روزه تعطیل شده‌اند.

فراخوان اعتصاب ۳ روزه پزشکان کادر درمان

همزمان با انتشار فراخوان اقشار مختلف به شرکت در اعتصاب سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر، پزشکان و کادر درمان نیز با انتشار بیایه‌ای ضمن حمایت از اعتصاب سراسری، اعلام کردند به اعتصاب سراسری می‌پیوندند.

پزشکان و کادر درمان بیانیه را با عبارت «به نام خداوند رنگین کمان» آغاز کرده و در نخستین بند آن نوشته‌اند:

«با گذشت بیش از هفتاد روز از اعتراضات مردمی همچنان شاهد پرپر شدن هموطنانمان، نابینا شدن جوانانمان و بازداشت و شکنجه شدن همکارانمان و مردم شریف ایران با اتهامات بی اساس و اعترافات اجباری میباشیم، از این رو جامعه درمانی ایران اعم از پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپها، رادیولوژیست‌ها، ماماها، بهیارها، گفتاردرمان‌ها و شنوایی سنج‌ها و… در کنار مردم به اعتصابات سراسری می‌پیوندیم.»

در بیانیه تصریح شده که تصمصم به اعتصاب و نحوه‌ی اعتصاب بر اساس نظرسنجی از چند هزار تن از پزشکان و کادر درمان اتخاذ شده است.

در بند پایانی بیانیه به قربانیان بخش درمان اشاره شده و آمده است:

«برای آیلار حقی دانشجوی پزشکی کشته شده
برای مائده جوانفر همکار پرستار کشته شد
برای چشم نیلوفر آقایی همکار مامایی که در تجمع پزشکان به آن شلیک شد
برای حمید و فرزانه قره حسنلو و ابراهیم ریگی پزشکان بازداشت شده با اتهامات بی اساس افساد فی الارض
و برای صدها کادر درمان بازداشت شده و کشته شده‌ی دیگر».

چند تصویر مربوط به شرکت پزشکان و کادر درمان در اعتصاب:

نحوه اعتصاب
بیانیه کادر درمان جوان استان فارس فارس
پایین و بالا بگیرید و بکشید

مطالب زمانه درباره اعتصاب‌ها از ابتدای قیام ژینا:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    *** به هموطنان هشدار هشدار در مورد جوانان محلات سراسر کشور اگر فیلم را ببینید و بدانید که من این بار با ابلاغ کدها اینطور مشت این گروه را باز کردم اهدافی که ما دذر فراخوان تعیین کرده بودیم تظاهرات جمعی سراسری با اهداف تهران به زندان اوین صداد و سیما و همچنین خیابانهای پاستور بود اما این جریان که ساخته ی وزارت اطلاعات و دستگاههای امنیتی برای هدایت اعتراضات است اینگونه تمام مسیرها و اهداف را با اولین فراخوان تا 24 مین فراخوانشان تغییر داده و اهدافش هم برای رضای خدا گربه می گیرد . پس خوب فیلم و اینکه چگونه مسیرها را مخالف فراخوانهای ما تغییر داده مقایسه کنید از این گروه پیروی نکنید و همه جا آنها را افشا کنید مواظب این ترفندها باشید به همین دلیل از روز اول گفتیم از فراخوانهای شناسنامه دار پیروی کنید این گروه جوانان محلات اسم و آدرسی موهوم است که الان معلوم شد اطلاعات ساخته است