ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید

حکم تشویقی «هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید» خطاب به سران سپاه، امروز در سایت رهبر منتشر شد. علاقه به موشک جبران علاقه ناکام به اورانیوم است.

مدتی است که علاقه به غنی‌سازی اورانیوم جای خود را به علاقه به موشک داده است. "برجام" شعار حق مسلم اتمی را خاموش کرد، اما از همان هنگام علاقه‌ی از پیش موجود به موشک، جای آن را گرفت. اکنون خامنه‌ای شعار این دلباختگی تشدید شده را تعیین کرده است: هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید!

خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران، خرداد ۱۳۹۴
خامنه‌ای در بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران، خرداد ۱۳۹۴

حکم تشویقی «هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید» خطاب به سران سپاه، امروز در سایت رهبر منتشر شد. در این سایت آمده است:

«ساعاتی پس از یورش غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع داعش در دیرالزور سوریه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه دیدار کردند. بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار که خردادماه گذشته برگزار شده بود، امروز چهارشنبه ۱۳۹۶/۴/۱۴ منتشر شد.
... کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است. ... هرچه میتوانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حسّاس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است. ... همگی میتوانید و تا میتوانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد.»

دو خبر موشکی

این سخنان رهبر دومین خبر موشکی روز است. خبر دیگر مربوط به کره شمالی است که اعلام کرد یک موشک قاره‌پیما آزمایش کرده است.

همواره میان جمهوری اسلامی و کره شمالی از نظر سیاست اتمی و موشکی رژیم‌های حاکم بر آنها مقایسه شده است. به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی با علاقه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی و بی‌توجهی رژیم آن به بازتاب‌های بین‌المللی آزمایش‌های اتمی و موشکی‌ پیونگ‌یانگ را دنبال می‌کند. علاوه بر این شواهدی در دست هست حاکی از انتقال تکنولوژی موشکی از کره شمالی به ایران. در یک گزارش محرمانه سازمان ملل که در سال ۲۰۱۰ ابتدا توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، برخی از شواهد این همکاری ارائه شده است. در آن از جمله آمده است که ایران توسط هواپیماهای مسافربری دو کشور قطعاتی را برای ساختن موشک از پیونگ‌یانگ به کشور وارد می‌کند.

موشک و دعواهای جناحی

حمله موشکی‌ای که هیجان خامنه‌ای را برانگیخته، در شامگاه یکشنبه ۲۸ خرداد صورت گرفت. در اطلاعیه‌ای که سپاه پاسداران ساعتی بعد از این حمله موشکی منتشر کرد گفته شد که این حمله در پاسخ به حمله ۱۷ خرداد گروه «دولت اسلامی» (داعش) به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی که در آن ۱۷ نفر کشته و ۵۲  نفر زخمی شدند، انجام شده است.

حمله موشکی به سوریه از داخل خاک ایران، بازتاب رسانه‌ای نسبتا گسترده‌ای داشت. این حمله به طور نسبی موفق ارزیابی شد. مقامات نظامی ایران آن را بسیار موفق دانستند، اما کارشناسان نظامی، از جمله در اسرائیل، گفتند که مطمئن نیستند که همه موشک‌های پرتاب شده به هدف‌های تعیین شده اصابت کرده باشند.

اما در درون فضای سیاسی حکومتی، آتش موشک‌ها تأثیر محسوسی داشت. دعوا بالا گرفت بر سر اینکه فرمان آتش را چه کسی صادر کرده است. اصول‌گرایان می‌گفتند خود رهبر فرمان آتش را داده است، اما روحانی گفت که مسئول حمله "شورای امنیت ملی" بوده است.

گفته‌های رهبر، که امروز در سایت او منتشر شده، محتملا بر آتش این بحث در میان جناح‌ها خواهد دمید. این گفته‌ها شاهدی بر ولایت مطلقه رهبر بر امور موشکی تلقی خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مونولوگ

    موشک (منوظر همان نوع هدایت شونده) اساس گران هستند. از کوتاه برد چند ده هزار دلرای تا متوسط برد چند ملیونودلاری و انواع دور برد گاه دهها مییلون لار هزینه دارد. اگر سوخت مایه باشد دقتش و هدایت بیشت رورد عوض وزدتر فرسوده میوشد و دیر آماده پرتاب. سوخت جامد زمان نگه داری اش وطلانی ولی دقت هدایتش کمتر است. اساسا کشورهای که مجهز به سیستم ناوبری ماهواره ای نظامی هستند قادرند موشک رادقیق هدایت کنند و این را هرگز در اختیار کشوری چون ایران نمیدهند. در حال حاضر امریکا و روسیه و اروپا و کمی هم چین و ژاپن این سیستم هدایت ماهواره ای دارند و بر اساس بمبهای هدایت شونده ماهواره را به متحدانشان میفروشند. دلیل استفاده از بمب هدایت ماهواره ای بخاطر هزینه بالای موشک است و از طرفی دقتش بیشتر از موشک، چون توسط هواگردها منتقل میشود و تا اخرین لحظه توسط حلیان یا امپراتور پهباد قابل نظارت و هدایت دقیق است. . موشک اساس ارزش ضربه اول و بازدارندگی است بخصوص کلاهک کشتار جمعی داشته باشد و هرگز نمی تواند جایگزین نیوری هوایی و دیگر نیورها بگیرد. در یک سایت خواندم با مقایسه موشک اسکندر و اف 16+بمب هدایت ماهواره با همان قدرت تخریب وب رد مشابه، هزینه اف16+بمب هدایت شونده یک دهم موشک اسکندر است. موشک اسکندر توی کلاس همین موشکهای شهاب و قدر و ذولفقار است منتها به مراتب دقیق تر گویا! من در یک سایت فارسی زبان از یک کارشناس جنگ افازر خواندم در پاسخ به سوالی که اگر بخواهد ایران به طور کامل سیستم نیوری هوایی عربستان از کار بندازد چندتا موشک لازم دارد گفت لااقل سه هزار تا! (حتی امریکا هم هوایی بگمانم کمتز 5 هزار موشک متعارف دارد مثل تاماهاوک و تعدادی هم موشک اتمی!) این تازه از کار نداختن نیروی هوایی عربستان است! هر موشک را متوسط 5 میلیون دلار مایه کرای خساب کنیم 15 میلیارد دلار. حال این همه دشمن تراشی جناب نظام که لااقل 50 کشور میشود و اگر بخواهد اتحادیه اروپا و شرق دور وکشورهای امریکا شمالی و جنوبی و استرالیا... هم بزند (چون ماسا... همه دنیا دشمن خود کرده) باید یک صدها میلارد دلار خرج کند! حالا از کجا میخواهد پولش جور کند نمیدانم؟! کار عاقلانه تر و انسانی تر و ایران دوستانه تر این است دست از دشمنی تراشی بردارد و مثل حکومت معقول پایش به اندازه گلیمش که همان مرزهای ایران است دراز کند و از دشمنی با عرب وشرق و... دست بردارد. این هم کم هزینه تر و هم مفیدتر برای نظام و ملت ایران است.

  • مرد ازاد

    بله دیگه تا جیب مردم هست مشکلی نداریم رو موشک ها کار کنید که مثل این دفعه نشه که از 6 تا موشک فقط دو تا اون هم به فاصله 50 متری هدف بخوره